Even geduld

Uw aanvraag wordt verwerkt

Er is een fout opgetreden

Excuses voor het ongemak

Dit webformulier kan enkel worden gebruikt in een recentere versie van uw browser

Citroën ë-C4 : de ideale technologische keuze

De transitie naar elektrische voertuigen brengt ons ertoe onze manier van denken te veranderen en andere reflexen aan te nemen: door te kiezen voor een goedkopere batterij van redelijke afmetingen met een grote oplaadcapaciteit en deze snel en vaker op te laden, worden we niet blijvend gestraft door een zware en dure batterij waarvan de totale actieradius zelden wordt gebruikt. Dit wordt vergemakkelijkt door het uitgebreide oplaadnetwerk (vooral in de buurt van snelwegen) en het gemak waarmee een reis kan worden gepland via de toepassing Free2move Charge My Car.

Citroën ë-C4 : de ideale oplossing voor lange trajecten

ë-C4 is ontworpen om het dagelijkse leven te vergemakkelijken, maar ook om lange reizen te maken. Naast het comfort voor korte dagelijkse ritten heeft ë-C4 alle troeven in handen om zijn klanten in staat te stellen in alle sereniteit ook lange afstanden af te leggen :
 

  • Klein formaat en gewicht van de batterij voor een redelijk verbruik
  • Geoptimaliseerde oplaadtijden dankzij de DC-laadcapaciteit bij een 100kW snellaadbeurt
  • Verbeterde vermogensopname dankzij de ontwikkeling van de warmtepomp, de toevoeging van een vochtigheidssensor en de optimalisering van het transmissiesysteem.
     

Snel en regelmatig laden

ë-C4 stelt een beredeneerde visie op de overschakeling op elektrische voertuigen voor. In plaats van steeds een zware en dure batterij mee te moeten nemen, is het beter een geoptimaliseerde batterij te hebben die snel kan worden opgeladen. Het is een hele manier van kijken naar de reis die moet worden herzien. Hoe verrassend het ook mag lijken, het is relevanter om regelmatig en kort te stoppen dan om lange afstanden af te leggen die worden onderbroken door veel langere stops. Dit is te wijten aan de laadcurve, die bij een elektrische auto afneemt naarmate het batterijniveau toeneemt. Om de oplaadtijd tijdens de rit te optimaliseren en het maximale oplaadvermogen van de batterij te benutten, is het raadzaam met het opladen van de batterij te beginnen wanneer het oplaadniveau laag is en wanneer de batterij zijn optimale bedrijfstemperatuur heeft bereikt (bijvoorbeeld na het rijden op een snelle rijstrook). Net als bij het vullen van een glas water gaat het opladen aan het begin sneller dan aan het eind: het duurt langer om de batterij op te laden van 80 tot 100% dan van 0% tot 80%. De gebruiker bespaart niet alleen in oplaadtijd, maar ook financieel, aangezien de kosten van het opladen aan het station op de meeste snellaadnetwerken in minuten worden berekend.

 

Het traject plannen

Voor een lange reis is het daarom efficiënter om verschillende korte oplaadstops te maken om te profiteren van het hogere oplaadvermogen en te besparen op de oplaadkosten. Deze verandering in de manier waarop mensen reizen is geen probleem, gezien de diensten die vandaag beschikbaar zijn om hun reis te vergemakkelijken. Om het comfort van elektrische voertuigen tijdens een lange reis ten volle te benutten, moet de bestuurder anders over zijn reis denken en zijn route zo voorbereiden dat hij zijn pauzes en oplaadtijden optimaliseert.

 

Het gebruik van een tripplanner is essentieel om in real time de beschikbare snellaadstations op de route te lokaliseren en de frequentie van de stops te beheren, terwijl het ook een sterk geruststellend attribuut is. Met de toepassing Charge My Car van Free2move heeft de ë-C4-klant toegang tot de dienst Reisplanner om zijn reis te vereenvoudigen. Charge My Car vindt compatibele oplaadstations in de buurt van de route van de klant, uit de 300.000 compatibele oplaadpunten in Europa vandaag, waaronder 62.000 in Frankrijk. Met Charge My Car kunnen klanten de tijd en de kosten van het opladen vóór hun reis schatten, het opladen rechtstreeks vanuit de toepassing of met de Free2move-kaart starten en stoppen, of hun facturen op de toepassing terugvinden. Dankzij de Trip Planner kan de klant zijn route plannen, de reis in real time berekenen, rekening houdend met de levensduur van de batterij, de locatie van de stations, de buitentemperatuur, het terrein, het gebruik van de airconditioning en vooral zijn reis rechtstreeks naar het verbonden navigatiesysteem van het voertuig sturen.

 

Een voorbeeld als bewijs

ë-C4 maakt het mogelijk om sereen te reizen, gebruik makend van het comfort van elektrische voertuigen, om een weekendje weg te gaan op meer dan honderd kilometer van huis of op vakantie. De extra reistijd die nodig is om op te laden, is niet erg hoog in vergelijking met de pauzes die klanten tijdens lange reizen natuurlijk nemen om even de benen te strekken, te lunchen of gewoon de door de verkeersveiligheidsinstanties aanbevolen pauzes in acht te nemen (15 tot 20 minuten om de twee uur).

 

Hier zijn enkele voorbeelden van reistijden in ë-C4*:
 

  • Paris -  Le Havre (198 km):
    1u58, 0 stops
  • Lyon - Marseille (314 km):
    3u13, 1 laadstop (laadtijd 26'), extra tijd 10'
  • Bordeaux - Marseille (408 km):
    4u32, 2 laadstops (laadtijd 20'), extra tijd 20'
  • Paris - Bordeaux (568 km):
    6u40, 4 laadstops (laadtijd 15'), extra tijd 25'
  • Paris - Brest (598 km):
    7u03, 4 laadstops (laadtijd 17'), extra tijd 30'


* Vergelijking met thermische versie met een aanbevolen pauze om de 2 uur.

Citroën ë-c4 : het beste compromis voor het hele jaar

ë-C4 biedt een ideale oplossing voor dagelijkse trajecten. Het gebruikscomfort van ë-C4 spreekt een groot aantal klanten aan voor korte ritten naar kantoor, school of hun vrijetijdsbesteding: stil, soepel, trillingsvrij, dynamisch rijden en geen CO2-uitstoot. Voor dagelijkse ritten biedt het opladen van de batterij via een standaard stopcontact of Wall Box bij aankomst op kantoor in de ochtend, of in de avond op weg naar huis, een zeer bevredigende oplaadtijd en actieradius voor gemoedsrust. Met een WLTP goedgekeurde actieradius van 357 km is het niet nodig om elke dag op te laden.

 

Met een batterij van 50 kWh is de ë-C4 dankzij zijn lage aankoopprijs bijzonder geschikt om de toegang tot elektrische voertuigen te vergemakkelijken. Bovendien gaan de compactheid en het redelijke gewicht niet ten koste van de bewoonbaarheid en het verbruik bij dagelijks gebruik. Hij zorgt voor rijplezier met een koppel van 260 nm en een lager verbruik dankzij zijn geoptimaliseerd gewicht. ë-C4 biedt de beste technologische oplossing om het hele jaar door sereen onderweg te zijn.

Onze website maakt gebruik van cookies.
Zowel wij en onze derde partij partners maken gebruik van cookies. Sommige zijn strikt noodzakelijk om de site te laten functioneren, maar er bestaan ook optionele cookies.

De noodzakelijke en functionele cookies staan altijd aan. Als je op "alle cookies aanvaarden" klikt accepteer je ook de optionele cookies. Je kan zelf kiezen welke cookies je aan wil zetten via "voorkeuren instellen".

Onze website maakt gebruik van cookies.
Wat zijn cookies? Welke cookies gebruiken we en waarom? Lees meer in ons cookiebeleid

Noodzakelijke cookies

Deze cookies zijn nodig om puur technische redenen, voor een normaal bezoek aan de website. Gezien de techn ische noodzaak geldt alleen een informatieverplichting. Deze cookies worden geplaatst zodra je de website bezoekt en staan altijd actief.

Functionele cookies

Cookies die uw bezoek aan onze website vergemakkelijken en aangenamer maken, onder meer door uw surfervaring te personaliseren.

Performantie cookies

Cookies die informatie verzamelen over uw gebruik van onze website met de bedoeling de inhoud van de Website te verbeteren en aan te passen aan de wensen van de Gebruiker.

Third party cookies

Cookies die geplaatst worden door derden die eigen diensten aanbieden via onze website zoals bijvoorbeeld social media, advertenties of videodiensten.